Polish Academia Emergency Response. Managing large-scale inflow of Ukrainian refugees in higher education institutions in Poland, 2022-2024. AGILE project.
Autorzy: Degtyarova, I., Kraśniewska, N.
Instytucje sprawcze: AGILE Project - Higher Education resilience in refugee crises: forging social inclusion through capacity building, civic engagement and skills recognition
Objętość: 91
Oprawa: miękka

Raport Polish Academia Emergency Response... to kompleksowe opracowanie prezentujące reakcję polskiego środowiska akademickiego na bezprecedensowy napływ uchodźców z Ukrainy po wybuchu pełnoskalowej wojny w lutym 2022 roku. W dokumencie szczegółowo zanalizowano działania podejmowane przez polskie uczelnie, instytuty badawcze oraz organizacje publiczne w latach 2022–2024, obejmujące zmiany legislacyjne, wsparcie instytucjonalne oraz rozwój strategii zarządzania kryzysowego.

Kluczową częścią raportu jest badanie ankietowe przeprowadzone wśród rektorów i prorektorów polskich uczelni, które ukazuje skalę zaangażowania, wyzwań i dobrych praktyk stosowanych w zarządzaniu kryzysowym w sektorze szkolnictwa wyższego. W publikacji przedstawiono także rekomendacje, które mogą stanowić inspirację dla uczelni w innych krajach UE w kontekście budowania odporności systemów edukacji na sytuacje kryzysowe.