Od 2020 r. ramach partnerstwa strategicznego eksperci z ramienia FRP oraz przedstawiciele Wydawnictwa Naukowego PWN wspólnie pracują nad analizą nowoczesnych rozwiązań edukacyjnych, a także nad perspektywą rozwoju narzędzi Open Science.
W siedzibie FRP-ISW organizowane są posiedzenia konsultacyjne poświęcone zagadnieniom tzw. Digital Learning Solutions, Otwartej Nauki i przyszłości komunikacji naukowej w Europie i Polsce.
W celu wspierania działań WN PWN w zakresie wdrożenia zasad Otwartej Nauki w procesie wydawniczym, przez ekspertów FRP został przygotowany Raport pn. „Otwarta Nauka w świetle współczesnych trendów komunikacji naukowej". Raport zawiera przegląd zagadnień, wraz z wnioskami rekomendacjami dla Wydawnictwa w tym zakresie.
FRP i WN PWN w 2021 r. zrealizowały wspólnie projekt obejmujący m.in. badanie ankietowe nt. „Digital learning solutions w szkolnictwie wyższym” skierowany do wyższej kadry dydaktycznej kierunków medycznych i studentów kierunków medycznych. Przygotowano Raport na podstawie przeprowadzonego badania oraz przedstawiono rozwiązania modelowe dla rozwiązań typu digital learning solutions, których wprowadzenie w kontekście kierunków prowadzonych w ramach dziedziny nauk medycznych i nauk o zdrowiu będzie najbardziej efektywne.
W ramach projektu w 2022 r. przeprowadzono badanie ankietowe Nowe technologie w pracy nauczyciela akademickiego. Uzyskane wyniki pozwoliły na lepsze zrozumienie potrzeb środowiska akademickiego w zakresie typów treści i narzędzi cyfrowych wykorzystywanych w dydaktyce oraz działalności naukowej.
W 2023 r. zrealizowano badanie pn. Analiza obszarów budowania marki osobistej naukowca i rozwoju jego kariery. Celem przeprowadzonej analizy było zdobycie wiedzy na temat zachowań naukowców w zakresie budowania własnej marki z wykorzystaniem nowych technologii informacyjnych.